tisdag 22 maj 2012

Kanelomelett

Idag när jag tittade i kylen så var både turkiska yoghurten och keson slut. Det fanns bara ägg och jag har ju rätt svårt för ägg, men då slog det mig att jag läste en blogginlägg hos LCHF till vardag och fest. Hon hade ätit omelett med turkisk yoghurt och hallon. Jag gjorde bara på ett ägg, för jag var lite skeptisk, men det var jätte gott, smaksatte den med kanel och åt den med vispad grädde och jordgubbar. Stekte den riktigt tunn, har lite svårt för när det blir för tjockt och den inte är helt klar. Nästa gång ska jag göra den på två ägg och äta den med turkisk yoghurt till. Perfekt start på dagen, äntligen har jag hittat en äggrätt som jag kan äta på morgonen. Tack för tipset, Erika!

Kanelomelett
  • 2 ägg
  • 2 msk vispgrädde
  • 2 krm kanel
  • salt
Vispa ihop ägg och grädde med en gaffel i en skål. Krydda med kanel och  lite salt. Stek på medelvärme till ovansidan har stelnat. Servera med vispad grädde eller rysk eller turkisk yoghurt och bär.

Nu ska jag och Elsa kika på Tingeling. Öronvärken är borta, men hon är lite trött och blek. Får ta det lite lugnt idag. Ha en bra dag! / Camilla

3 kommentarer:

  1. Varsågod! :-)
    Jag äter ofta omelett som den är men igår lyxade jag med turkisk yoghurt och bär till, blir otroligt gott. Kanelomelett är snäppet godare än vanlig omelett faktiskt, att jag inte tänkte på det.
    Skönt att öronvärken gett med sig, att ha sjuka barn är inte kul men det är skönt när de inte har ont längre i alla fall.
    Ha en toppendag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har gjort i ordning en omelett till morgondagens frukost på jobbet, känner att det kan bli en ny favorit! Ja jobbigt när de är sjuka och de värsta är ju när de har sådär jätte ont och är otröstliga, skönt att det har blivit bättre! Ha det bra!

      Radera
  2. Jag va skeptisk, men har nu testat. Jäklars va gott! :) Jag gillar ägg men tröttnar fort. Så detta kommer bli en stor favorit. Tack för tipset.

    SvaraRadera