tisdag 11 september 2012

Tisdag


God morgon, jag har ingen speciell frukost att skriva om idag. Jag skall inte skriva något tycka synd om mig inlägg men jag är förkyld och har ingen matlust. Så det fick bli kaffe, morgonpasset och tidning i min ensamhet. Jag är ledig idag men barnen har åkt till dagis på utflykt idag, det vill dem inte missa! Så jag ska åka och hämta dem om några timmar.

Ikväll kanske jag skall åka hem till brorsan och kika på vm-kvalet och hjälpa honom med lite hemmafix så kan jag skona Camilla från fotbollen.


Jag kan ju passa på att tipsa om lite skyssta grejer från ica! Köpte nya visp/förvaringsskålar och kastade våra gamla fula skålar åt pipan! Kan ju tilläga att dem säljs med lock till. Igår släpptes ju också Per Morbergs nya husman kokbok. Finns ju ett stort husman intresse i detta land såklart, det har ju inte minst vi märkt av när vi skrivit om detta och vem symboliserar husman bättre än Morberg!



Per Morberg är den kock som inspirerat mig mest i den oändliga kock-media som vi blir överösta med. Hans sätt att laga mat utan att krångla till någonting gillar jag. Han har ju nu börjat hårdlansera sina viner också. Jag har ännu inte provat den vita sorten ännu men den röda är väldigt god och lättdrucket med mycket bärig smak.

Ha det gott! /Jimmy

1 kommentar: