måndag 25 november 2013

Skidtunnel & lite annat smått


God Måndagskväll och hoppas veckan startat bra för er allesammans! Vi håller fortfarande på och bygger om på jobbet så veckodagarna verkligen flyger förbi och det är minst sagt inspirerande att jobba just nu. Nog om det så tänkte jag skriva några rader om helgen istället. Redan i Torsdags stog jag hemma i garaget och premiärvallade skidorna hela kvällen för att i Lördags premiäråka. Nej vi har faktiskt inte snö i Dalarna än utan vi for till Torsby där dem har en inomhusanläggningen som är öppen för längdskidor året om!


Det var riktigt skoj och jobbigt att åka den första turen för säsongen och mina ljumskar är inte som dem ska just nu kan jag säga! Men det gick faktiskt över förväntan och nu längtar jag verkligen efter snön. Jag kan verkligen rekommendera skidtunneln för er som inte orkar invänta snön. Den var mer kuperad och jobbigare än jag trodde, riktigt bra träning med andra ord.


Lite mattips då! Så här såg våran lunch ut i Söndags, rökt böckling med räkröra till. Det är färdigköpt som ni ser och ibland behöver det inte vara svårare än så, det vart faktiskt ett par finncrisp vid sidan om också kan jag tillägga.


Så här kan en stadig frukost se ut för mig. Ägg, bacon, skinka och finncrisp med bregott och ost. Mycket protein som är bra när man tränat dagen innan. Proteinet och fettet gör dig mätt utan att spöka med blodsockret! Jo till dem som rasar mot lchf så får jag i mig liite kolhydrater i finncrispen också, man behöver inte mer än 5 gram per måltid. Sen kan och får man såklart välja att äta hur mycket eller lite kolhydrater man vill men man behöver inte.

I början när jag åt lchf för att tappa vikt så räknade jag alltid kolhydraterna varje måltid för att inte överskrida 5 gram och rasade i vikt. När jag nått min idealvikt så stannade jag där och har hållt mig där sedan dess. Nu förtiden är jag inte lika noga med att räkna kolhydrater och ligger en bra bit över dem strikta 20 grammen per dag. Jag har helt enkelt hittat en egen balans som fungerar för mig och det tycker jag är det viktigaste.

Dagens tips från mig till er idag är att ni kan vara lite crazy ibland och toka till tacosen nästa gång. Camilla föreslog att vi skulle äta tacos och jag utbrast "ja, då kan vi skippa köttfärsen och ta fläskfile istället", hon såg inte lika entusiastisk ut som mig men av nån anledning så brukar hon låta mig exprimentera. Det vart riktigt gott kan jag tillägga och jag har gjort det tidigare med kyckling också nån gång har jag för mig.

Allt behöver inte vara som det alltid har varit, förändring piffar ibland upp :) Gonatt!

1 kommentar:

  1. Vad häftigt med skidtunnel! Visste inte att man hade en sådan i Sverige!
    Ha en fin dag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera