fredag 4 november 2011

12kilo

Äntligen är jag hemma efter en arbetsdag och har landat i soffan. Efter jobbet åkte jag direkt till mina föräldrar, barnen har varit hos dom idag eftersom jag slutade vid 19, och där blev jag bjuden på mat. Helstekt fläskfilé med gula kantarell och brieost och till det fänkålsgratäng med saffran och bea-sås. Nu frågade jag inte om receptet, men har gjort det själv förut och det är bara att ha i fänkål, gul lök, grädde, vitlök, saffran, philaphiaost, riven ost och sen gratinera det i ugnen tills fänkålen är mjukt. Supergott var det iallafall och lyxigt att bli bjuden på mat, som dessutom är LCHF rakt igenom, tur att jag har världens bästa mamma (och pappa såklart)!

Eftersom Jimmy är i Globen just nu och barnen sover så får jag fredagsmysa själv. Har tänt ljus och tagit fram lite 70% choklad. Passar på att fira att jag har nått -12kilos gränsen idag. Egentligen anstränger jag mig inte ett dugg för att gå ner i vikt, men vågen går sakta neråt och jag litar på att kroppen kommer hitta idealvikten.



Den här godingen kan du köpa på Ica Maxi

Doftljus med Äpple & Kanel



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar