söndag 4 december 2011

Biff & bearnaise

Hade en bit biff kvar från våran underbara fredagsmiddag! Så vi slängde ihop en Biff med hemmagjord bearnaise och buljongkokt brysselkål. Hur gott som helst!

Här har ni receptet på hemmagjord bearnaise.

Köttet skivade jag upp och stekte i en panna med smör på hög värme. Jag steker den ca 2 min på varje sida för att få den "rare" som vi vill ha den. Brysselkålen kokade jag i en kastrull tillsammans med en grönsaksbuljongtärning och lite salt i 10 min.





Vi har på eftermiddagen idag varit och hälsat på min syster, hennes sambo Robert och deras lille son Wille. Han är en riktig gobit. Nu varvar vi ner lite i soffan efter maten och njuter av ledigheten. Jag ska strax göra mig iordning för korpmatch i innebandy!, jag är sjukt taggad eftersom jag missade förra matchen då jag jobbade.


Ha en mysig Söndagskväll alles! /Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar