torsdag 1 december 2011

Snabb middag

När vi kom hem efter jobbet idag var klockan halv åtta och att ställa sig att laga mat var inte att tänka på. För det första var klockan för mycket och sen har vi haft två slitiga men roliga dagar på jobbet. I vårt gamla liv skulle vi säkert ha köpt en pizza eller hamburgare, men det är ju helt uteslutet nu. Har provat att köpt en kebabsallad en gång, med bara kött, sallad och sås och då hade jag ont i magen i 3dagar efteråt så det gör jag inte om. Tur att det finns mat som går riktigt fort att fixa med LCHF. Jimmy slängde ihop en sallad med skinka, marinerade vitköksklyftor, oliver, ost och massa annat gott.


Jag åt parmesanchips, skivad hästkorv och vitlöksdipp. Åh så gott, älskar sån där plockmat, dipp och grejer. Går fort att göra och mätt blir man.

Parmesanchips

Riv önskad mängd med parmesanost och lägg i små högar på ett bakpapper på en plåt. Sätt ugnen på 200 grader, gärna på grill. Sätt in plåten och ha koll, det här går fort. När osten har smält och fått lite färg så ta ut plåten. Låt svalna och stelna.


Vitlöksdipp



  • 1 dl creme fraiche

  • 1-2krm vitlökspulver

Jag gjorde fynd på kundkortskvällen på jobbet, smör och gustafskorv. Det blev en bok och två amaryllisar också.
Nu har jag tagit helg, ledig till på tisdag, ska bli jätte skönt. Imorgon ska jag och mamma på massage tillsammans och sen blir det en lunch på stan, myyyys! På lördag ska det bakas. Ha en skön torsdag kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar