måndag 2 januari 2012

Kryddkorv och vitkålssallad

Jag var faktiskt inte så jättehungrig ikväll, beror nog till stor del på att jag åt en sen lunch. Men jag var lite sugen på något fräscht, så jag slängde ihop en vitkålssallad. Vitkål är så underskattat, jäkligt nyttigt och jäkligt gott! Så stekte jag på ett par kryddiga korvar med hög kötthalt till det och serverade med fransk osötad senap vid sidan om. En jättegod oavanserad maträtt som man slänger ihop på 10 minuter, varför krångla till det.

Vitkålssallad 4 port:


  • ½ st vitkålshuvud

  • 3 st apelsiner (vill du undvika frukt tag istället 2 st tomater och 1 st paprika tex)

  • ½ st granatäpple

  • mald svartpeppar

Strimla vitkålshuvudet med en osthyvel. Hacka sedan apelsinerna och gröp ur kärnorna från granatäpplet. Ner med allt i en bunke, peppra och rör om. Klart!




Ha en riktigt trevlig kväll! /Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar