tisdag 13 mars 2012

Kycklingpanna

Både jag och Jimmy har varit ute på en löparrunda på eftermiddagen, fast var för sig. Jag sprang lite längre idag, blev 7,7km, kändes riktigt bra, känner att jag lätt skulle kunna springa längre. Jimmy skulle springa samma runda, men när han kom hem hade han sprungit 8,2km, det visade sig att han hade lyckats sprungit fel. Han har verkligen världens sämsta lokalsinne :) Tur att det är nån som har det i den här familjen.
Jag slängde ihop en kycklingpanna med lite smått och gott som vi hade hemma medans han var ute och sprang. Blev riktigt gott!

Kycklingpanna 4 port


  • 3 stora kycklingfiléer

  • 2 st röd lök

  • 10-15 st champinjoner

  • 2 st röda paprikor

  • 4 dl grädde

  • 100 gram philadelphia

  • 2 tsk kycklingfond

  • 0,5 dl chilisås

  • curry

  • paprikapulver

  • salt

  • peppar

Skär kycklingen i bitar och stek kyckligen, krydda med salt, peppar, curry och paprika. När kycklingen har fått fin stekyta så plocka ur den från stekpanna. Skär lök, champinjoner och paprika och fräs i stelpannan, krydda med salt, peppar, paprikapulver och curry. När grönsakerna har fått fin färg så lägg tillbaka kyckligen. Ha i grädde, ost, fond och chilisås, smaka av med mer curry, paprikapulver om det behövs. Låt småputtra i 5-10min.


Nu känner jag mig lite mör i kroppen efter dagens träning, så nu blir det soffmys. Ha en trevlig kväll! / Camilla

4 kommentarer:

  1. Mums, vad det såg gott ut!Kommer jag garanterat att prova på./Elena.

    SvaraRadera
  2. Så gott det ser ut, jag måste prova i helgen!
    /Lena

    SvaraRadera
  3. Allt är gott med kycklingen! Det här receptet ska bokmärkas! :)
    Ha en fin dag!
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Ja det var verkligen en höjdare! :)

    SvaraRadera