onsdag 25 april 2012

Cheddaräggröra



Vi studsade upp tidigare idag för att ungarna skulle iväg på friluftsdag med dagis. Så jag hoppade över den tidiga frukosten i morse och sattsade på en god brunch när jag kommer hem igen. Ungarna var så duktiga när dem skulle åka iväg, fick lite separationsångest när jag skulle åka hem själv efteråt. Jag jobbar ju kväll idag så jag får en förmiddag i ensamhet.

Så jag har lyssnat på morgonradio och brassat lite god brunch. Gjorde en äggröra som jag blandade ner riven cheddarost i! Huur gott som helst. Toppade med paprikapulver och några skivor paprikasalami. Till det en rejäl kopp kaffe i lugn och ro med tidning framför sig, inte så dumt faktiskt...

Cheddaräggröra brunch:
  • 3 st ägg
  • 1 dl riven cheddarost
  • 2 dl vispgrädde
  • 2 krm salt
  • 1 krm peppar
  • smör
  • paprikapulver
Vispa ihop ägg, ost och grädden, salta och peppra. Hetta sedan upp stekpanna med smör i, häll ner äggröran och vrid ner värmen. Rör med träslev så inte röran sätter sig eller blir bränd. När du fått en fin röra efter ca 5 min så är det bara att sleva upp på en tallrik och strö över lite paprikapulver eller någon annan god krydda. Klart!

Igår hade vi återigen fotbollskväll hemma, riktigt grym match! Ikväll missar jag CL matchen eftersom jag jobbar, men jag spelar in den och kikar när jag kommer hem. Så ikväll ska jag försöka att inte få reda på resultatet vilket brukar vara omöjligt! brukar alltid vara någon som vräker ur sig något eller så råkar man läsa det någonstans eller som en gång tidigare då jag också jobbade kväll och hade faktiskt lyckats undvika att få reda på resultatet hela kvällen och allt gick kanon ända tills jag satte mig i bilen och vred om nyckeln! Radion slår igång och det första jag hör var fotbollsresultatet på radiosporten. Då blir man lite matt.

Igår lyckades jag få fortkörningsböter på väg hem från jobbet också!, så jäkla onödigt. Barnen brukar fråga varför jag kör bilen när vi är lediga och skall åka någonstans, då brukar jag svara att det är säkrast eftersom mamma kör som en galning :) eftersom hon fick fortkörningsböter tidigare i år. Men det kan jag alltså köra med längre... Finns ju roligare saker att lägga pengarna på men men, det är väl bara att lära sig av det.

Ha en bra dag på er nu!


1 kommentar:

  1. Äggröra är sååå gott i alla möjliga varianter! Har alltid varit min favorit, sedan jag var liten... :)
    Ha en fin kväll!
    //Lana

    SvaraRadera