torsdag 24 maj 2012

Grillad tomat


Nu är man lite mör i kroppen efter att ha varit ute i solen nästan hela dagen, tar verkligen på krafterna. Känns som det varit en lång dag. Barnens farfar kom hit och hälsade på en sväng på eftermiddagen och efter det tog vi oss en barnvagnspromenad till affären och handlade lite att slänga på grillen! Det vart Grillskiva av fläsk, halloumi, tomat som vi toppade med parmesan och schalottenlök. Smarrigt värre. Köttet kryddade jag på med rejält lite olika goda kryddor och grillade sedan utan marinad, vart kanongott och halloumin grillade vi på rejält så den fick en riktigt krispig yta!

Nu har barnen lagt sig och jag känner hur lugnet börjar smyga sig på här hemma. Jag ska upp och jobba tidigt som bara den i morgon så det blir nog en tidig kväll för mig idag känner jag. Sedan ser jag fram emot en skön helg! Ha det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar