söndag 10 juni 2012

Kalas och trädgårdsdag

God kväll! Idag började jag dagen med en morgonpromenad, gick förbi jobbet och hämtade hem min cykel, så det blev en cykeltur också. På eftermiddag gick jag och Elsa på kalas, Elsa var lite blyg och ville inte att jag skulle gå där i ifrån, så jag och en annan mamma satte oss på ett soldäck i varsin solstol och snacka lite. Trevligt! Kalaset innehöll det mesta, fika, lek, det dök upp en GB-clown och delade ut glass och sen avslutades det hela med en klassisk fiskedamm, alla barn var nöjda. Elsa sa efteråt att det var ett jätteroligt kalas, högsta betyg alltså. Hemma så hade Jimmy och Vincent en trädgårdsdag, planterat två nya tujor och på med ny täckbark. Vincent är ju en riktigt grejargubbe, han älskar att hjälpa till och är det växter inblandade så är han helnöjd. Vattna blommar står nog högst på hans lista.
Till kvällsmat blev det grillat såklart, hur skulle man kunna hålla sig i det här vädret?! En karréskiva och så blev det kylskåpsrensning, champinjoner, rödlök, broccoli, sparris och halloumi. Gott som alltid. Klicka här för att komma till marinaden som vi använder, spar gärna lite marinad och pensla köttet och grönsakerna under grillningen. Har du inte så mycket som du ska grilla går det bra att halvera mängden i receptet.



Har planterat i zinkbaljorna idag. Härligt med lite växter vid entren. Idag har jag köpt lite bilagor, så nu ska jag nog överleva den här fotbollskvällen också. Ha en fin kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar