söndag 8 juli 2012

LCHF Pizza

Till middag idag blev det pizza, provade en ny botten som jag hittade hos Erika. Pizzan blev jätte god, precis vad jag var sugen på idag. Vi brukar ju göra en botten med bara mandelmjöl som också är jätte god, den vi gjorde idag hade mindre smak av mandel och blev tunnare. Goda båda tycker jag! Klicka här för att komma till receptet på tomatsås till pizzan.

LCHF-pizza mandel och kokosnötsbotten 1 plåt
  • 4 ägg
  • 1 dl vispgrädde
  • 0,75 dl kokosnötsmjöl
  • 0,5 dl mandelmjöl
  • 1 msk fiberhusk
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 krm salt
  • 1,5 dl riven västerbottenost
Vispa ihop grädde och ägg i en skål. Blanda ihop övriga ingredienser i en annan skål. Rör ihop allt ordentligt och låt svälla i ca 5 minuter. Kavla ut degen på en bakpappersklädd plåt, använd plastfolie på degen när du kavlar ut den. Grädda i ugnen i 15 minuter. Höj ugnstemperaturen till 250 grader och ha på tomatsås, fyllning och toppa med riven ost. Grädda i ca 10 minuter tills osten har smält.

Idag när Jimmy och Elsa var på kalas åkte jag och Vincent och handlade och fikade. Tyckte lite synd om honom som också ville gå på kalas så jag köpte en skaparlåda åt honom och så åkte vi hem och pysslade och myste. Tror nog att han var riktigt nöjd med eftermiddagen.

Ha en trevlig kväll! / Camilla

5 kommentarer:

  1. Det är så gott med pizza! Måste också göra det snart! det var längesen...
    ha en toppen dag!
    kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm jättegott! Längtar redan till min matlåda som jag ska äta på jobbet ikväll :) Ha det bra! Kram

      Radera
  2. Vad härligt med en pyssellåda och lite tid tillsammans. :-)
    Jag gillade pizzabotten och kommer göra den igen. Vi fick ingen matlåda kvar dock (såg svaret till Lana) så jag får nog göra det snart igen. :-)

    SvaraRadera
  3. Den var god, fast jag ska ha i lite parmesanost nästa gång för att gå lite mer tungmotstånd.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera