onsdag 11 juli 2012

Ledig


Idag har jag min lediga dag och passade på att ta lite sovmorgon. Superskönt och det tackar jag barnen för som lät mig sova. Startade sedan dagen med en god äggröra, finncrispmacka med philadelphia och svart kaffe.

Äggröra:
  • 3 st ägg
  • 1 dl vispgrädde
  • ½ dl riven ost
  • 1 krm salt
  • ½ krm svartpeppar
  • smör
Enkelt, vispa ihop ingredienserna och fräs sedan på medeltempratur i smör. Rör kontinuerligt i pannan tills röran fått fin konsistens. Klart!

Nu skall vi göra oss iordning och packa barnens väskor för att bege oss iväg till kusten och hälsa på barnens mormor och morfar. Dem är sjukt taggade!


Det har kommit ett par nya kokböcker i veckan. "lchf to go" och "lchf för vegetarianer". Riktigt skoj att det kommer lite inspiration för vegetarianer. Det är två fina böcker med många roliga recept!



2 kommentarer:

  1. Så mycket god LCHF-mat. Nu blir jag en ny besökare hos er för att hämta inspiration. Hittade er hos Kostdoktorn.

    /Vän

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, välkommen hit! Hoppas du ska hitta massa gott och bli inspirerad! Ha det fint!

      Radera