lördag 8 september 2012

Gå ner i vikt


Hej på er! Lördag, solen skiner och vi är lediga, kan det bli så mycket bättre!? Tänkte vi skulle prata lite vikt, eftersom de flesta börjar med LCHF för att gå ner i vikt. Vi har ju kört med matsedel i två veckor nu och jag har känt att jag har gått ner i vikt. Vägde mig i går och på två veckor har jag gått ner 2kg och då slog det mig att det kanske det som är hela hemligheten, planering! Och att hålla sig till sina mål, jag har börjat äta frukost igen, men mycket mindre till frukost, brukar äta ett kokt ägg eller kanelomelett på ett ägg och ibland äter jag ett finn crisp till. Och till lunch har jag haft det i matlåda som vi åt till middag kvällen innan. Utöver det har jag inte ätit något, inga nötter och ingen choklad på veckorna. På helgerna äter jag alltid något extra som nötter, choklad eller LCHF-efterrätt. Så nu blir det matsedel nästa vecka också, har inte riktigt kommit på vad vi ska äta, men veckan efter kör vi igång med det som vinner omröstningen. Så det viktiga är ju såklart vad man äter och att man vet vad man ska äta, bra mat som man håller sig mätt på länge. Och matlåda på jobbet tror jag också är viktigt, det är svårt att få till en lika bra lunch om du ska äta den ute. Oftast blir det ju något som man inte håller sig mätt på speciellt länge. Så planering är det som gäller!


Igår åt vi grillat, såklart! Det var ju fredag, den traditionen måste man ju hålla på. En grillad karré, paprika, champinjoner och bea-sås, så enkelt och så gott.


Tänkte visa er skåpet som nu har flyttat in till oss, jag är minst sagt kär i det här skåpet! Min finaste pappa har gjort det för många år sedan, 1962 för att vara exakt.
Nej nu är det dags för att dra igång med handling och bakning, en väldigt speciell liten prinsessa fyller 5år imorgon och då blir det kalas. Så nu ska det bakas!
Ha en bra lördag! / Camilla

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Som ni kan se på min blogg är jag inspirerad av er sida;) Lagar mycket efter era recept sen nån vecka. Jag gick ner 1,7 kilo. Tack till er inspirerande blogg. Tror att jag inte innan använt fullt så mycket fett i maten som efter era recept- Nog även det ett tips. Med vänlig hälsning Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag följer era recept med fettet. Har tidigare i min matlagning inte använt så mycket fett. Nu snacka vi "smöra kråsen":)

      Radera
    2. Härligt att du inte snålar med fettet längre! Det är fettet som mättar och ger smak. Hellre för mycket än för lite :) Ha det fint /Jimps

      Radera