fredag 14 september 2012

Kycklingklubbor med avokadoröra


Dagens middagsinlägg kommer tidigt, eftersom både jag och Jimmy jobbar kväll så kommer vi inte hinna laga mat ikväll. Så jag har gjort i ordning maten nu på morgonen, planering var det som gällde va!? Kycklingklubbor i ugn, med en fräsch sallad gjord på romansallad, tomat och gurka och till det en avodkadoröra. Det här är min sorts mat, blir inte godare! Klicka här för att komma till receptet på kycklingklubborna.


Avokaoröra
  • 4 st avokado
  • 1 dl creme fraiche
  • 1 liten röd lök
  • 1 tsk sambal oelek
  • 1 krm vitlökspulver eller 1 st pressad vitlöksklyfta
  • 1 stänk citron
  • salt
  • peppar
Mosa avokadon med en gaffel och blanda med creme fraiche, finhackad röd lök sambal och vitlök. Smaka av med citron, salt och peppar.

Ha en fantastisk fredag! / Camilla

6 kommentarer:

  1. så gott det ser ut!!
    Dax att jag plockar fram min lunch snart kanske......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var supergott! Kunde inte hålla mig utan åt det till lunch! :)
      Trevlig helg!

      Radera
  2. Mmm en tallrik helt i min smak! Det ser så gott ut! Vi ska faktiskt äta något liknande i kväll, kika om du/ni vill!

    Lycka till med Elsas operation, jag ska tänka på er på måndag!
    Ha en toppenhelg!

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Ugnstekta kycklingdelar är ju sååå gott! Och billigt dessutom! :)
    Jag brukar köpa kycklinglår!
    Ha en fin fredagskväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  4. Vad enkelt och så gott! :)
    Ha en toppenhelg!

    SvaraRadera