söndag 2 september 2012

Osttoppad karre


Det har varit skönt att vara ledig i helgen, men det betyder inte att det har varit lugnt. Igår så tapetserade jag och styvfarsan hemma hos honom och idag har vi kört lite möbler. Han skall flytta till en ny lägenhet i stan och passar på att fräscha till det med nya tapeter och möbler. Kommer bli riktigt läckert.

Camilla och barnen har medans jag kört möbler varit på barnens dag och kikat på "barnensdags-paraden" tillsammans med mormor. På eftermiddagen så stannade barnen en stund hemma hos mormor & morfar och lekte en stund. Då passade jag och Camilla på att sticka iväg och springa lite i motionsspåren. Var riktigt skönt att få springa av sig lite. Vart 7km för min del på en för mig bra tid, så jag är nöjd!


När vi kom hem så var det bara att sätta igång med middagen direkt! Svårt att toppa gårdagen superkäk, men jag gjorde ett försök iaf. Grillat fick det bli! Grillade karre och sparris. Karren toppade vi med en tjock skiva "morbier" ost. mums!. Fick även bli en klick "lallerstedts bearnaise" på sidan om.

Ett enkelt lchf tips är att alltid slå ett öga i ostdisken när du är inne och handlar, man kan ju aldrig äta en ostbit för mycket som lchfare! Jag kikar efter nedsatta ostar som tex har kort datum. Jag brukar slänga ner i korgen oavsett sort och sedan använda hemma i matlagning eller bara äta som den är beroende på vad det är för sorts ost och hur den smakar. Tex som dagens mat, jag har aldrig ätit den här osten tidigare och trodde att den skulle ha en smuligare konsistens. Jag tänkte helt enkelt smula ner den i creme fraiche och äta som en röra till kötet. Men det visade sig att osten var mjuk med en mild mögelsmak, så då fick det bli en rejäl skiva ovanpå varje köttbit istället.

Fortsätt att rösta på våran "vecko-tema" omröstning uppe till höger i sidofältet! Omröstningen ligger uppe en vecka innan vi drar igång med vinnaren. Ha en fin kväll på er! mvh jimps

1 kommentar:

  1. Kort-datum hyllan besöks alltid ;)
    Många fynd kan göras där!

    SvaraRadera