tisdag 19 mars 2013

Lyxig tapassallad


Jag skrev på våran Facebooksida tidigare idag att jag var sugen på en riktigt smarrig sallad och här har ni resultatet. Det är det enklaste du kan laga och bannemej bland det godaste! Jag köpte hem lite fin bladsallad och tunnt skivade spanska korvar från charkdisken, resten hade vi hemma. Just nu sitter vi i soffan, fortfarande mätta efter salladen och kikar på Pluraskök spanien. Härlig kombo...

Tapassallad:
  • Valfri sallad
  • Tunnt skivad kryddkorv
  • handskalade räkor
  • soltorkade tomater
  • oliver
  • delikatessost
  • olivolja
  • solroskärnor
Skölj och slunga salladen, toppa med godsakerna och ringla över olivolja. Sist toppar du alltsammans med solroskärnor som rostats i stekpanna.

Dressing:
  • 2 dl creme fraiche
  • ½ dl majonnäs
  • 2 tsk sambal oelek
  • 1 krm vitlökspulver
  • 1 msk hackad dill
Blanda ihop och låt dra en stund innan servering.


Annars har det varit en lugn dag och jag laddar batterierna för att sedan jobba resten av veckan, finns huur mycket som helst att stå i på jobbet just nu med trädgård i fokus. Vi har härliga tider framför oss och jag kan knappt bärga mig tills man får steka sig i vårsolen.


Ha nu en trevlig kväll och har ni idetorka någon dag i veckan så släng ihop en fräsch sallad! /Jimps

1 kommentar: