måndag 8 april 2013

Måndag


God kväll! Det blir ett sent inlägg ikväll för er som är vakna. Nu har jag fått tillbaka lite krafter efter en eftermiddag/kväll när jag kännt mig helt slut. Även en lchfare kan bli trött ibland :) Är det måndag så är det. Men efter lite fotbollstittande i soffan så har jag fått tillbaka krafterna.

Nu har jag två stycken lediga dagar framför mig men det kommer inte bli några glassiga dagar utan min agenda är fulltecknad men jag ska självklart planera in lite god matlagning också! Eller vad sägs om Grekiska biffar & Dijonkyckling?! Det kommer bli riktigt bra...

Idag gjorde jag något så enkelt och gott som ugnsfalu & broccolimos tänkte jag säga men blomkålsmos heter det ju! Jag och ungarna slevade och åt som bara den, det är ju så gott med mos och korv ibland...

För receptet på denna falukreation så klickar du här! Där inne finner ni också receptet på ett broccolimos som jag gjort tidigare, appropå min tidigare felskrivning. För receptet på blomkålsmoset annars klickar du här.

Jag kom in på en gammal artikel på Expressen.se där Andreas Eenfeldt slår hål på dem största myterna om lchf. Ett bra länktips för er läsare som kanske inte börjat äta lchf än eller bara är lite nyfikna. Klicka här för att komma till artikeln. Vi som ätit lchf en längre tid känner verkligen igen oss i dem ständigt återkommande ifrågasättningarna. Nu när lchf har varit etablerat i några år så känns det faktiskt som den kontroversiella inställningen börjar mattas av hos dem flesta. Det blir ju så automatiskt efter en tid och livsmedelsbutikernas sortiment av alternativa varor för lägre kolhydrater har exploderat!

Så för er som har funderingar på att testa lchf kan inte förutsättningarna vara bättre!

Ha nu en bra kväll och god natt! /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar