torsdag 23 maj 2013

Fiskpaket

 
God kväll på er! Hur har ni det? Bra, hoppas jag! Här är det bara bra, slutade i hyfsad tid och åkte och hämtade barnen och lagade mat i lugn och ro. Tycker att det är så skönt med matlagning utan stress,  bara låta inspirationen flöda. Mycket fisk här nu, men det är ju så gott. Idag blev det fiskpaket i ugnen, går ju självklart att grilla också, men det regnade och dessutom var grillmästaren på jobbet. Det bästa med grillpaket är ju sekunden när man öppnar paketen, den doften, det doftar som en kväll vid medelhavet, vitlök ihop med kryddor. Underbart!
 
 
 
Jag tycker att torskrygg är bland det godaste man kan äta, men ett utmärkt vardagsalternativ är ryggfiléer av Alaska Pollock. Blev väldigt gott, blev perfekt tillagad i ugnen och fisken föll i sär och smälte i munnen.
 



I mina paket hade jag champinjoner, röd lök. tomater och en örtig philadelphiaröra. Till serverade jag sparris och en citronmajonässås. Blanda helt enkel, creme fraiche med majonäs och smakade av med citron, dill, salt och peppar.

Fiskpaket i ugnen 4 port
  • 4 ryggfiléer av valfri fisk
  • 200 gram champinjoner
  • 1 röd lök
  • 1 ask cocktailtomater
  • 100 gram philadelphiaost
  • 2 msk persilja (fryst)
  • 2 msk dill (fryst)
  • 1-2 vitlöksklyftor
  • saften från en ½ citron
  • 4 klickar smör
  • salt
  • peppar
Börja med att blanda ihop philadelphiaosten med persilja, dill, salt, peppar och vitlök. Skiva lök och champinjoner. Gör i ordning 4st folieark och fördela ut svamp, lök och tomat. Lägg på fisken, salta och peppra på båda sidorna, pressa över citron och toppa med philadelphiaröran och en klick smör. Stäng paketen och sätt in ugnen på 200 grader i ca 20 min.


 
Igår köpte jag en riktig goding från LdB, en showercreme med doft av smultron och kakao, måste köpa hudlotion med samma doft också.


Ha en trevlig kväll! / Camilla

3 kommentarer:

  1. Vad gott med fisk i foliepaket! Smidigt att tillaga fisk på det sättet! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Så gott!!
    Ryggfileér av Alaska polock har jag aldrig testat måste göras :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, fiskpaket måste jag göra snart!
    Trevlig fredagskväll!

    SvaraRadera