måndag 14 juli 2014

Husmans rolls royce!


Nu kommer det ett sent inlägg som vanligt, det är ju oftast på kvällarna man kan avsätta lite tid till att sitta och summera dagen. Så jag hoppas med andra ord att ni kanske läser detta i morgon om ni inte hinner läsa det redan ikväll...

Jag tänkte inte uppfinna hjulet i detta inlägg utan dels tala om för er att jag inlett min semester idag, vilket betyder att jag kommer att ha mycket mera fritid en tid framöver och det betyder bland annat mer matlagning och fler blogginlägg! Sedan tänkte jag tipsa er om Världens godaste husman änn en gång!

Men först tänkte jag berätta att jag ikväll setat och gått igenom kameraminnet och förberett en del framtida inlägg både här på bloggen och på http://jimpsgrill.blogspot.se/. Jag tror jag räknade ihop det till 13 st maträtter som lagats på senare tid och inte publicerats! Tyvärr så är man bara människa och vardagens timmar räcker inte alltid till men mat måste man ju laga och äta så det är många gånger inläggen som faller bort. Jag gillar verkligen att skriva dessa inlägg och dem ger nog mig lika mycket om inte mer än för er läsare. Det blir lite dagbokseffekt och hjälper mig att komma ihåg, utveckla och bibehålla min ihärdiga matlagning, att helt enkelt hålla "garden" uppe.


Vad jag tänkte tipsa om för maträtt har ni såklart redan räknat ut. Ni som följer oss har kanske blivit tipsade om denna rätt tidigare eller kanske tom läst originalinlägget från September 2012, fan va åren går fort! Men det är såklart Korvstroganof med blomkålsris.

Det låter inte så spektakulärt, det tycker inte ens jag men det är det verkligen! Det viktigaste med denna rätten är att man gör den på rätt sätt för att få fram smakerna precis så som jag gillar dem och ni också lovar jag. Många med mig har ätit så jäkla dåliga stroganofs på olika håll genom åren och kan därför vara lite skadade av detta. Nu uppmanar jag er en gång för alla att laga till detta recept nästkommande tråkiga vardag så lovar jag att det kommer rädda upp dagen!

För att komma till receptet klickar du in här http://jimpslchf.blogspot.se/2012/09/korvstroganof-med-blomkalsris.html


Det var väl egentligen det jag ville ha sagt i denna sena timme och jag slipar vidare på ett nytt inlägg redan i morgon. Jag vill också passa på att påminna er om att surfa in på http://jimpsgrill.blogspot.se/ och följa mitt grilläventyr där samt att klicka in på http://ica.se/recept-och-mat/Arets-grillmastare-2014/ och lägg din röst på mitt bidrag till Årets grillmästare!

 Ha det fint! /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar