måndag 10 oktober 2011

Lyxig tonfisksallad

Var inte så jättehungrig ikväll, var fortfarande mätt på den mastiga lunchen tidigare idag. Så jag var sugen på något lätt, var först inne på att göra ett bröd och äta sillmacka. Men alla ingredienser fanns inte hemma så till slut vart det istället en lyxig amerikansk tonfisk sallad. Receptet hittade jag i boken "LCHF för kvinnor", så jag hoppas jag kan äta det fast jag är man... Tonfisk röran var en riktig höjdare, saftig och god!

4 Port:


  • 2 st burkar tonfisk

  • 1 dl creme fraiche

  • 1 dl majonnäs

  • 2 msk hackad persilja

  • 1 tsk citronsaft

  • 1 msk curry

  • 1 krm salt

  • 2 krm peppar

  • paprikapulver

  • 1 tsk dijonsenap

  • 1 st rödlök

  • ½ st gurka

  • 4 st ägg

  • Sallad

Börja med att blanda tonfisken, creme fraichen och majonnäsen i en bunke. Tillsätt persilja, citronsaft, curry, salt och peppar. Smaka av med paprikapulver och dijonsenap. Hacka löken och gurkan, blanda sedan ner det i röran. Då är röran klar! Servera med sallad och kokt ägg.



2 kommentarer:

  1. Den absolut godaste tonfisksalladen jag ätit!! Har även bytt ut tonfisk mot kyckling och det blev ju precis lika gott :)

    SvaraRadera
  2. Håller med tyckte jag gjorde god röra innan,men denna utklassade min egen.

    SvaraRadera