tisdag 11 oktober 2011

Sillsmörgås

Äntligen sillmacka som jag varit sugen på i 2 dagar nu, så idag fick de vara nog. Dem satt där dem skulle! Enkelt och gott! Kan verkligen rekomendera brödet också, snabbt gjort och väldigt gott. Ställ klockan 10 min tidigare på morgonen så hinner du få färskt bröd innan jobbet...

Sesambröd ca 8 skivor:


  • 2 dl riven ost

  • 2 dl skalade sesamfrön

  • 1 msk fiberhusk

  • 1 tsk bakpulver

  • 3 st ägg

Häng med det här går fort! Sätt ugnen på 225 grader. Blanda ihop alla ingredienserna till en slät smet. Tag fram en plåt och bakplåtspapper. Bred ut smeten med en sked på plåten tills den blir ca 30x30 cm. In mitt i ugnen i 8 min. Klart!

Servera med bregott, isbergssallad, kryddost, sill, rödlök, hackad gräslök och ev. gräddfil.



4 kommentarer:

  1. Nämen vad kul att ni har en blogg. Då kan jag hämta lite inspiration hos er :) jag gjorde faktiskt en lchf-paj hos Staffan igår. Det blev jättegott fast han saknade tacochips på toppen, och det gjorde jag också lite grann.. men det vänjer man sig väl av med så småningom. Ha det bra/Emma.

    SvaraRadera
  2. Jajemen vi har bloggat ett tag nu och det är verkligen superskoj! Hoppas du blir lite inspirerad av våra recept.. Hur gjorde du pajdegen då?

    SvaraRadera
  3. Det var väl kanske egentligen inte en paj för "skalet" var bara philadelphiaost&creme fraiche som man blandade. Och på det så hade jag tacoköttfärs, paprika, tomat, purjo och ost. Sen in i ugnen i 20 minuter så lite som en paj blev det nog endå :)

    SvaraRadera