torsdag 3 november 2011

Plättårta

Imorse gjorde jag och barnen något jätte mysigt, efter frukost bäddade vi ner oss i sängen och så fick barnen välja böcker som vi läste. Vi läste bland annat Pannkakstårtan med Pettson och Finus och efter det var lunchvalet ganska enkelt. Efter utelek i lekparken blev det inte pannkakor utan små tårtor av plättar, gissa om barnen älskade att göra deras egna små tårtor. Gjorde ett recept på känn och smeten blev väldigt tjock, men plättarna gick väldigt lätt att grädda och de blev lite som amerikanska plättar, tjocka.

LCHF Plättar


  • 3 ägg

  • 2 dl mandelmjöl

  • 1 msk fiberhusk

  • 2 dl vispgrädde

  • 50 g smör

  • 1 nypa salt

Smält smör. Vispa ihop övriga ingredienser och häll i smöret. Grädda i ett plättlagg och servera med bär och vispad grädde.





Min gamla bok som jag hade när jag var liten


Nu ska jag och barnen ta och åka till barnens mormor och morfar och hälsa på, fy tusan vad skönt med lediga dagar.



1 kommentar: