onsdag 14 december 2011

Äggmjölk

Idag är både jag och Jimmy lediga för det vankas jobb till helgen. Jag tänkte att jag skulle dra i väg på ett lunchspinningpass, måste ju jobba lite med konditionen. Kanske blir en vända till biblioteket också och så står storhandling på schemat.
Dagens frukost blev omelett med färska champinjoner för Jimmy och jag drack en mugg med äggmjölk med kanel. Har ju lite problem med vad jag ska dricka på morgonen, dricker ju inte kaffe. Har precis upptäckt grönt te tack vare en läsare här, men man vill ju variera sig. Har varit sugen på att testa äggmjölk tidigare, men det har inte blivit av. Jag gjorde det på ekologiskt kokosfett, tror det kan bli lite konstigt med vanligt smör eftersom det är saltat. Jag kommer absolut dricka det igen, går att smaksätta med olika kryddor och smaksättare. Och det bästa var att jag blev så mätt, drack bara en mugg och behövde inte äta något till.

Äggmjölk 2st muggar


  • 50g kokosfett eller smör(helst osaltat)

  • 2 ägg

  • 3 dl kokande vatten

  • Smaksättare, t. ex kanel, kakao, vaniljpulver, pepparkakskryddor

  • (ev sötningsmedel)

Knäck äggen i bunken, ha ner fettet i mindre bitar, häll på det kokande vattnet och mixa med en mixerstav, smaka av med den smaksättning som du vill ha i. Går att dricka som det är också.



Ha en bra dag! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar