onsdag 7 december 2011

Cheddarkyckling

Dagens lunch idag blev rester från igår, köttfärsbiffar i ugn med sparris, lika gott idag! Slutade vid kl 15 idag, skönt att sluta i tid ibland, mormor och morfar fick ett besök efter dagishämtningen, uppskattat av alla.
Till kvällsmat åt vi en klassiker, kyckling med bacon och cheddar och till det en sallad med isbergssallad, rödlök och soltorkade tomater. Hade hemmagjord bearnaisesås kvar sen i helgen som jag värme på, annars brukar vi köpa Erik Lallerstedts färdiga bearnaisesås, om vi inte gör egen.
Den här rätten är superlätt att göra, börja med att knaperstekbacon. Stek sen kycklingen, salta och peppra och lägg på baconskivorna och sen på med cheddarosten, låt smälta och sen klart!



Idag har ju snön fallit över Dalarna, även om jag inte gillar snö så måste man ju medge att det ger en viss mysfaktor...iallafall när man är inne. Sen innebär ju snö och om kylan håller i sig att vi snart kommer kunna börja åka skidor. Idag har jag funderat på vad jag har gett mig in på, jag kan ju inte åka skidor, hur ska jag hinna träna upp mig till februari och Kortvasan. Konditionen är jag inte orolig över, det är tekniken som oroar mig, jaja det måste lösa sig! Dags att ge sig ut och köpa skidor ihelgen kanske.

Ha en skön kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar