tisdag 3 januari 2012

Kolsyrat vatten

Kostdoktorn har skrivit en del om läsk på sista tiden klicka här för att läsa mer. Det är många som dricker alldeles för mycket läsk och helst ska man ju såklart inte dricka någon alls. Här har ni i alla fall ett kompliment om ni "vill" sluta dricka läsk. För det viktigaste när man lägger om sina vanor är att verkligen vill. Det vet jag som både slutat snusa och äta kolhydrater på senare tid. Köp en kolsyremaskin och börja drick kolsyrat vatten! Det är kanon, mycket lättare att byta ut ett behov istället för att avstå. Samma sak som med lchf, man byter ju ut kolhydrater mot fett tex. Jag brukar blanda i citrus extrakt i mitt vatten för att jag tycker det blir gott, men det är också så att det hämmar sötsug har jag läst. Citron, lök och tomater skall motverka sötsug.

Nytt år och nya vanor ;)



2 kommentarer:

  1. Det finns kanongoda smaker på allt-fraktfritt.com för kolsyrat vatten, 20-25 stycken. Kolhydratfria, man tar 2 ml till en liter kolsyrat vatten.

    Vissa av smakerna finns i jättepack som räcker till 135 liter och då blir priset per liter rena skämtet. Mitt tipps: prova Äpple.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, Jag ska gå in och kika... /jimmy

    SvaraRadera