måndag 2 januari 2012

LCHF frukost

Dagens frukost för mig blev ett kokt ägg, Gustafskorv och en kopp te med kokosolja i. En mycket bra LCHF frukost. Märker att det är väldigt många som söker på LCHF frukostar, det är ju ofta det som är problemet, vad man ska äta till frukost. Under min viktminskningsperiod åt jag väldigt mycket kokt ägg, stekt ägg och omelett. Jag är egentligen ingen stor äggfantast men under en period funkar det. Jag åt nästan aldrig yoghurt, men jag brukade lyxa till det på helgerna med yoghurt och bär eller en smoothie. Jag märkte att det inte funkade för mig med för mycket mejeriproduker när jag ville gå ner i vikt. Nu funkar det när jag bara vill hålla mig viktstabil. Alla fungerar olika, man får prova sig lite fram.

Bra frukostar


  • Kokt ägg med majonäs

  • Kokt ägg och korv med hög kötthalt

  • Stekt ägg och några skivor brieost

  • Omelett gjord på grädde och med dina favorittillbehör, kan vara ost, bacon, skinka.

  • Äggröra

  • Sesam- och linfröbröd med smör och massa pålägg eller kanske ett kokt ägg

  • Makrill i tomatsås

På helgerna brukade jag som sagt lyxa till det med med yoghurt, ta gärna rysk yoghurt som är riktigt fet, och lite bär, kanel och ibland hade jag i lite nötmüsli. Smoothie är en favorit här hemma, den gör jag av frysta bär, rysk yoghurt, grädde och ägg.



Idag är det kvällsarbete för mig, så jag har haft en lugn och skön morgon med barnen. Idag ska vi dansa ut granen, den barrar som aldrig förr. Ute är det inte så kul, regn och plusgrader, all snö som kom igår kommer nog att regna bort idag. Ha en bra måndag! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar