fredag 20 januari 2012

LCHF plättar med yoghurtglass

Idag är jag hemma med Elsa, hon är fortfarande riktigt krasslig. Stackars lilla vännen, hoppas att medicinen kickar in snart och gör henne frisk! Dagens frukost blev en lyxfrukost. Gjorde mandelplättar med yoghurtglass med hallonsmak. Jag gillar ju inte när det är sött så jag tycker glassen blev jättegod, men jag tänka mig att en del tycker att den är för syrlig och frisk. Om du tycker det är okej använda sötningsmedel så är det bara att smaka sig fram tills man är nöjd.

Mandelplättar 9st


  • 1dl mandelmjöl (mal mandel i mandelkvarn eller köp färdigt)

  • 2 dl vispgrädde

  • 2 ägg

Vispa ihop i en skål och grädda i en plättlagg.


Yoghurtglass 2port



  • 1 dl turkisk eller rysk yoghurt

  • 1 dl frysta hallon

  • ev sötningsmedel

Mixa allt i en blender, servera direkt.



Nu blir det lite säng och tvmys med Elsa. Ha en bra fredag! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar