tisdag 21 februari 2012

Fylld paprika


Det har varit fullt fart på jobbet idag, mycket fix och trix med bokrean, imorgon kör äntligen årets bokrea igång. Så det är bara att ge sig ut och fynda!
Till kvällsmat blev det köttfärsfyllda paprikor, gott och mättande.

Fylld paprika 4port


  • 4 st paprikor i valfri färg

  • 300 gram köttfärs

  • 1 stor röd lök

  • 1 vitlöksklyfta

  • ½ chilifrukt

  • 225 gram krossade eller passerade tomater

  • 2 msk tomatpure

  • 2 dl vispgrädde

  • 1 köttbuljongtärning

  • 1-2 tsk paprikapulver

  • peppar

  • salt

  • 3 dl riven ost

Skala och hacka löken, dela och ta bort kärnorna ur chilifrukten och finhacka, fräs ihop med pressade vitlök, ha i köttfärsen och stek med löken och chilin, krydda med salt, peppar och paprikapulver.. Häll i tomater, tomatpure, grädde, buljongtärning och låt puttra i ca 10min. Smaka av om det behövs kryddas mer. Sätt ugnen på 225 grader. Skär av toppen på paprikorna. Gröp ur kärnorna Om du vill kan du förvälla paprikorna i några minuter(3-4) i lättsaltat vatten. Jag gillar när det är lite mer tuggmotstånd, så jag hoppade över det. Fyll paprikorna med riven ost och ställ i en ugnssäker form. Sätt in i ugnen i ca 20-30min, tills paprikorna och osten har fått fin färg.

Idag har vi äntligen fått våra skidkläder från Craft, så nu kommer man se lite proffsigare ut även om man inte är det :) Idag har vi gått igenom massa praktiska saker inför Kortvasan och jag känner hur nervositeten smyger sig på. Tänk när starten går eller nej tänk precis innan när man står och är helt redo, spännande och läskigt på samma gång. Ni får hålla tummarna för mig att jag tar mig i mål. Nej nu ska jag ta och testa kläderna. Ha en bra kväll! / Camilla

2 kommentarer:

  1. Vad gott det såg ut! Fina färger med. Ni har verkligen många trevliga recept på er blogg, tack för att jag får inspireras av er.

    Lycka till med skidorna :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Annika! Vad snällt av dig :)
    Ha det fantastiskt!

    SvaraRadera