torsdag 9 februari 2012

lchf äggröra

Idag är jag ledig, superskönt. Kommer att bli en riktigt lugn dag idag med en promenad på sin höjd. Nu skall batterierna laddas så sattsar jag på en riktigt bra skidhelg! Bara 2 veckor kvar till kortvasan nu! Till frukost idag vart det ett skolboksexempel på lchf, äggröra. Den vart så jäkla god, perfekt stekt. Idag är det ju torsdag och jag har lovat barnen att dem ska få pannkakor idag, så vi får se om det kanske blir "ferrycakes" för min del eller om jag hittar på något annat.

Äggröra 1 port:


  • 3 st ägg

  • 1 dl vispgrädde

  • ½ dl philadelphiaost

  • salt & peppar

  • smör

Vispa ihop ägg, grädde och philadelphia i en bunke, salta och peppra direkt i vispet. Hetta upp en stekpanna, klicka i smör och vrid sedan ner värmen. Häll ner röran och rör runt med en träslev tills äggröran fått fin konsistens.


Ha nu en grym dag! /Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar