söndag 5 februari 2012

Parmesanchips

Jimmy är fortfarande ute och åker skidor, så jag gjorde i ordningen en snabb och enkel lunch åt mig. Räkor, parmesanchips och en vilöksdipp. Parmesanchipsen är jätte enkla att göra, riv bara små högar på en bakpappersklädd plåt och sen in ugnen, tar inte många minuter eller ännu enklare gör chipsen i micron. Sen gjorde jag en dipp med creme fraiche, vitlökspulver och peppar.

Nej nu är det dags att forsätta vika tvätt, har varit lite si och så med det på slutet, mycket av våran lediga tid på slutet har ju gått till skidåkning. Snart är det ju dags för Kortvasan, den 24:e smäller det. Skönt när det är gjort, så man slipper pressen, men samtidigt hade jag säkert aldrig lärt mig att åka om jag inte hade haft ett mål, då hade jag gett upp för länge sen...säkert efter första gången med tanke på hur det gick då. I framtiden ska skidåkningen vara något roligt som bara ska göras under perfekta väderförhållanden, vi ska ha matsäck med oss och stanna efter vägen och äta...mm precis så ska skidåkningen se ut efter den 24:e. Ha en skön eftermiddag! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar