söndag 5 februari 2012

Lchf grillade kycklinglår i marinad

Har haft en skön Söndag idag. Började dagen med en lugn frukost hemma med familjen, sedan åkte jag med en jobbarkompis ut i skidspåren ett par timmar. Var en riktigt bra skiddag, tog det ganska lugnt men fick träna på teknik och backåkning. Supernöjd nu och känner att jag fått tillbaka lite självförtroende efter dagens åkning, inte en enda vurpa! trotts väldigt kuperad bana. Sedan har vi bara tagit det lugnt hemma hela eftermiddagen, läst sagor för barnen och lagat mat. Strax sticker jag iväg en sväng ingen, innebandy med korpen gänget idag! Nästa vecka drar serien igång igen så nu måste det finslipas lite :)

Till middag blev det kycklingklubbor grillade i ugnen och sallad på sidan om. Supergott!

Marinad kycklingklubbor 4 port:


  • 2 dl creme fraiche

  • 1 dl chilisås

  • 1 dl olivolja

  • 3 msk soja

  • 1 msk sambal oelek

  • 2 st hackade jalapenos

  • 1 pressad citron

  • 4 dl riven ost

  • 1 tsk kryddpeppar

  • 1 tsk kummin

  • ½ tsk paprikapulver

  • 3 st pressade vitlöksklyftor

Blanda helt enkelt ihop alla ingredienserna i en bunke. Placera sedan dem tinade kycklinglåren i en ugnsform och häll över marinaden. Grilla sedan mitt i ugnen på 200 grader i ca 60 min.

Löken till salladen lägger jag i blöt en stund innan servering för att få bort styrkan i löken.




Lite tomat serverade vi också till salladen. tomater är gott men även bra mot sötsug.

2 kommentarer:

  1. Kycklingklubbor var ett tag sedan jag lagade. Ser ut som goda ingredienser, det receptet spar jag (hur ska jag hinna provlaga allt jag vill testa...).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är så gott när det blir lite mer smak på kyckligen. Haha ja när ska man hinna laga allt, ser så mycket gott överallt nu :) Ha en skön kväll!

      Radera