torsdag 9 februari 2012

Tonfiskröra

På kvällskvisten rörde jag ihop en god tonfiskröra och åt ett par fincrisp till det. Tonfisk är en sån där grej som man kan bli toksugen på, de är ju så gott. Detta passar ju till mycket men går alldeles utmärkt att äta bara såhär också. Jag har haft en väldigt lugn och skön dag, ibland behöver man en sån här dag när man bara umgås med barnen och inte gör någonting annat.
Vincent somnade i min famn i soffan för en stund sedan, nu har jag burit in honom i sängen och sitter och väntar på att Camilla ska komma hem från gymmet. Hon tränar Bodypump med jobbet, så hon kommer nog inte vara så kaxig i helgen när träningsverken kommer krypande.

Tonfiskröra:


  • 1 st burk tonfisk inlagd i vatten

  • ½ st lite rödlök

  • 1 dl creme fraiche

  • 1 msk majonnäs

  • 1 tsk mild paprikapulver

  • en skvätt pressad citron

Hacka rödlöken och blanda ihop alla ingredienserna i en skål.


Ha en grym kväll och snart är det helg! /Jimmy

2 kommentarer:

  1. Perfekt med snabbfixad mat. Tonfisk är väldigt gott tycker jag och enkelt att alltid ha hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland behöver man slänga ihop något på 2 min. det är kanon..

      Radera