onsdag 7 mars 2012

Fotboll och fläsksvål

Avslutar min ledighet med att glida ner i soffan, kika på CL fotboll och käka fläsksvål. Det var länge sedan nu jag åt det och vart riktigt sugen redan igår när jag låg och kikade på fotboll även då. Skrev en rad på facebook att jag var "sugen på fläsksvål" och fick en rolig komentar tillbaka, "det är säkert mina hundar också" :) Ja det låter lite sjukt med är riktigt gott. Men om ni ska köpa så köp denna med "barbecue" smak! Det finns en med "salt" smak och den är ingen höjdare, den kan ni ge till hundarna :)



6 kommentarer:

  1. Var hittar ni dem? jag har bara hittat vanliga salta, och dom var bläh! :)

    SvaraRadera
  2. Vad innehåller de...kryddblandningar och kryddade snacks brukar ju vara så fulla med druvsocker, mjölksocker och tillsatser som jag vill undvika...??

    SvaraRadera
    Svar
    1. De innehåller inte druvsocker eller mjölksocker, men däremot smakförstärkare och färgämne. Inte helt okej, det är bättre än mycket annat så det får funka ibland :) Ha det bra!

      Radera
  3. Jag har inte hittat några sådanna i affären. Vilken affäreskedja har du hittat dessa?

    SvaraRadera
  4. Vi köper dem på City gross, enda stället som har sett att dem finns på. Men som sagt testa inte vanligt saltade, utan barbeque :) Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Ser ut som sådana torra fläsksvål som fastnar i halsen på en.. Det ska vara riktiga äkta danska fläsksvål, med en rejäl fettkant på, mums!

    SvaraRadera