fredag 9 mars 2012

Kyckling i stekpåse

Tog ju en löptur hem till mina föräldrar, gick lite tyngre idag, blåste som bara den och dessutom motvind och sen drog jag på mig lite mjölksyra i uppförsbackarna. Men det var skönt att röra på sig helt klart. Jag och stannade blev bjudna på kvällsmat hos mina föräldrar, kyckling i stekpåse, vilket för att kycklingen blir mycket saftigare, och till åt vi sallad och bea-sås. Gjorde en enkel marinad gjord på olja, soja, creme fraiche, vitlök och svartpeppar. Creme fraichen för att marinaden blir tjockare och inte rinner av kycklingen vilket leder till mer smak.


Mamma hade bakat jätte goda brownies som hon hade hittat Expressens LCHF-bilaga. Receptet kommer från Annika Rognebys nya bok Bakglädje till vardags och fest. Jag hade tänkt att jag skulle baka dessa till vårat fredagsfika som vi har på jobbet, men jag missade min fredagsfika eftersom jag åkte Kortvasan, men det får bli det nästa gång. Mums vad goda!


Har verkligen haft en toppendag idag, långlunchen var bäst idag, tack min fina vän! Imorgon är det dags för jobb igen, men det tar vi då. Jimmy jobbar kväll idag, så det blir lite tidningsläsning i soffan ikväll för mig. Ha en skön fredagskväll! / Camilla

3 kommentarer:

  1. Jag brukar steka skinkstek eller något liknande i stekpåse... det blir alltid gott och saftigt! :)
    Ha en fin helg!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt smart med stekpåse, ska börja använda det oftare. Trevlig helg!

      Radera
  2. Tack själv för lunchen! Det var lääänge sen jag hade så trevligt! :-)

    SvaraRadera