fredag 2 mars 2012

Pok Choi

Äntligen helg, ska bli så skönt att vara ledig. Imorgon blir det en springtur igen, lite shopping och på kvällen ska premiärgrillas och vi får besök av Jimmys familj, blir supertrevligt!
Kvällsmaten blev biff, wokad Pok choi och bea-sås. Underbart gott! Pok Choi är ett kinesiskt kål, såg det för nån vecka sen på Sveriges Mästerkock och blev nyfiken på att prova och så såg jag att det fanns på Ica Maxi i veckan. Väldigt gott! Perfekt LCHF-tillbehör, bara 2g kolhydrater per 100 gram. Jag förvällde kålen och wokade sen i olja och 2 st pressade vitlöksklyftor, men nästa gång ska jag nog woka direkt utan att förvälla, blev lite väl mjuka för min smak, men väldigt goda. Kan tänka mig att det skulle vara supergott med lite rostade pinje- eller valnötter till också.



Trevlig helg på er! Hoppas att ni ska göra något roligt! / Camilla

2 kommentarer:

  1. Kul att testa nya saker, och jag måste köpa mer gas hem så att man kan börja grilla! :)
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att grillsäsongen redan drar igång! :) Ha en bra lördag! Kram

      Radera