fredag 13 april 2012

Ostplättar & räkor

Nu är helgen här, underbart skönt! Idag till kvällsmat blev något som var väldigt lätt att göra, gillas, och som blev väldigt gott. Gick hem hos hela familjen. Ostplättar med räkor, rödlök, ishavsrom och creme fraiche. Vi åt det som huvudrätt, men det är ju en utmärkt förrätt, det blir inte så mycket godare.

Ostplättar 4port
  • 4 ägg
  • 2 dl vispgrädde
  • 1 msk fiberhusk
  • 1 vitlöksklyfta
  • 3 dl riven smakrik ost
  • salt
  • peppar
Vispa ägg och blanda ner grädde och fiberhusk. Pressa i vitlök och ha i ost och blanda, smaka av med salt och peppar. Låt stå och svälla några minuter. Grädda plättarna i ett plättlagg. Servera med din favorittillbehör, räkor, lax, creme fraiche, caviar, rödlök eller något annat smarrigt. 


Såg att det var några som hade skrivit hur mycket ni hade gått ner vikt, heja alla er, vad duktiga ni är! Alltid lika roligt att läsa. Det är ju oftast så det börjar med LCHF, att man vill gå ner i vikt, sen finns det ingen chans att man vill sluta. Vem vill inte slippa sötsug, ha ont i magen och dessutom hålla vikten!? Jag kommer då aldrig att övge den här livsstilen. Känner inte att jag offrar något, bara att jag får äta världens godaste mat och dessutom hålla vikten. Ha en fantastisk helg, hoppas ni är lediga och får njuta riktigt!

2 kommentarer:

  1. Å, en annan variant på plättar, får testas nån gång!

    Ang vikt så verkar det vara en del som tror att man bara äter GI/LCHF för viktens skull. Jag beställde "dagens utan potatis" i skidbacken idag. Utan att jag frågade fick jag istället dubbla laxbitar, sås och så en god dressing + sallad och bönor från salladsbuffén. Killarna jag åkte med åt burgare och var lite: "men så GI-rätt - du behöver ju inte tappa nåt". "Nä, men förr åt jag nyttigt och hade magproblem varje dag, nu mår jag fint och håller mig mätt". =)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj så gott! Näe, tror jag skulle hålla med, det blir nog inte godare än det där.

    Till Malin: Ja, det är trist när allt fokus hamnar på vikten. Jag kämpar fortfarande att få balans i mitt ätande och vikten men de goda effekterna av LCHF är så mycket mer än bara kilon. Hoppas fler hittar LCHF så de också får slippa galna magar och bultande huvudvärk. :)

    SvaraRadera