torsdag 10 maj 2012

Ledig torsdag


Började dagen på bästa möjliga sätt, med en morgonpromenad. Så skönt att gå tidigt på morgonen när allt är lugnt och stilla, bara fåglar som kvittrar. Morgonpromenader är underskattade, kommer bli mer sånt nu. Igår blev det ett spinningpass, gympass och sen gick jag en promenad i duggregnet. Kan säga att jag hade nog valt soffan framför promenad i regn i vanliga fall, men nu är det stegräknartävling på jobbet och då får man ge allt. Nu på morgonen gick jag förbi affären och köpte Keso så jag kunde göra mina älskade kesoplättar, frukost är ju så himla gott när man har tagit en morgonpromenad. Klicka här för recpetet på plättarna. Idag åt jag turkisk yoghurt och jordgubbar till plättarna. Tycker det är godare med yoghurt än med grädde till, blir lite fräschare. Jimmys frukost var stekta ägg, en finn crisp med ost. Jag köpte även med senaste LCHF-bilagan från Expressen, passa på imorgon är det sista dagen som den säljs. Mycket bra recept som vanligt!

Nu står städning på agendan, barnen har redan börjat så nu är det bäst att jag också hjälper till. Sen blir det något som innefattar motion, behöver fler steg på stegräknaren. Ha en skön torsdag!

6 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt och gott det ser ut :)

    SvaraRadera
  2. Mums, mums! Så gott! Steker du kesoplättar i speciell panna för plättar?
    Ha en fin dag!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har ett hederligt gammalt plättlagg i gjutjärn som jag har hittat på loppis :) Ha det bra!

      Radera
  3. Jag har också köpt bilagan och det är alltid kul att bläddra och få inspiration till kommande middagar. Plättarna ser som vanligt jättegoda ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid kul att testa något nytt och bli inspirerad. Ha en trevlig helg!

      Radera