torsdag 10 maj 2012

Världens godaste mat


Efter dagens städning blev det en promenad till stan, hade lovat barnen lekparkshäng och en fika på stan. Jag behövde skrapa ihop lite steg, hade tänkt att gå riktigt långt för att bara kunna slappna av nu på kvällen, men det började regna när vi var på väg till stan, så det blev bara en fika på stan och sen raka vägen hem. Räknade ut idag att jag hade gått totalt 1.4mil idag, Toppade kvällen med ett pass på crosstrainer i källaren. På eftermiddagen fick vi besök av farmor, hennes sambo, Jimmys syster och henne bebis, vi åt jordgubbar och vispad grädde. Ett mycket trevligt besök!
När Jimmy kom hem så hade vi åt vi pepparbiff, karibiskt smör, sparris och bea-sås, blev ett litet tidigt helgmys, vi ska ju jobba hela helgen. Det här är bland det godaste jag vet, en god köttbit, sparris och sås, snacka om snabbmat, tar inte många minuter att tillaga. Sparris fick sjuda i några minuter och sen grillade vi den i grillpannan, köttet går ju också fort att grilla på i grillpannan. Enkel och världens godaste mat. Är det nån som nångång vill imponera på mig med mat, så vet ni vad ni ska bjuda på :)

Nu har Jimmy också kört ett pass på crosstrainer, ska försöka hålla mig uppe en stund så vi hinner umgås lite mellan alla jobb- och träningspass. Sängen lockar dock extra mycket idag, renbäddad.
God natt på er!

3 kommentarer:

  1. Oh, vilken härlig bild på jordgubbar! :)
    Ha en fin dag!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goda också, härligt när bärsäsongen drar igång. Trevlig helg!

      Radera
  2. Färsk sparris!! Virade in dem tre och tre i bacon och grillade dem på utegrillen. Barnen gillar inte sparris men älskade sparrisrullarna.
    Härligt med träning! Testade ett kettlebellspass i går och fick mersmak. Men ohhh, vad jag har ont i kroppen idag...härlig smärta!!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera