fredag 29 juni 2012

Chokladgodis & tupplur

Vincent var inte direkt svårövertalad när det gällde en tupplur, han var på direkt. Elsa ville också vila så vi la oss alla tre i sängen under en filt. Vincent somnade nästan direkt, Elsa tröttnade på att vila rätt omgående och somnade i 10minuter, en perfek powernap! Vaknade och var pigg, skönt. När jag vaknade gjorde jag och Elsa lördagsgodis tills imorgon. Barnen tycker verkligen om att vara med att hjälpa till men ibland kan det vara lite svårt när båda vill vara med och göra allt, de brukar kunna bli osams så det står härliga till. Så vi passade på att göra godis medans Vincent sov. Jag hackade bara nötterna, annars gjorde Elsa allting själv. Härligt och se hur stolta de blir när de får göra saker själva. Min duktiga tjej! Klicka här för att komma till receptet.


Min lilla Vince som sover så sött. När han vaknade kom han springades och var väldigt bekymrad över vad som hade hänt med han arm. Den hade fått ett mönster från vårt virkade överkast.


Har spenderat en stund i baden baden på altanen och läst lite bloggar i telefonen, skönt att bara varva ner i bland. Det blir jobb för mig ihelgen igen, ska jobba lite extra så en arbetskompis kan gå på Peace and love-festivalen, så ikväll blir en lugn kväll med god mat och mys.


Köttet ligger i marinad sen igår och snart ska grillmästarinnan ut och grill, håll tummarna för att jag inte bränner köttet eller tänder eld på huset! :) Ha en mysig kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar