torsdag 28 juni 2012

tv-dinner


Jag jobbade till klockan 18 och tiden hinner bli frammåt kvällen innan man är hemma med barn och allt. Så jag har inte gjort någon riktig mat ikväll, utan det blir lite godsaker framför tvn nu istället när det är semifinal i fotbolls-em. Grillade spanska kryddkorvar, ett par skivor goda ostar och lite gröna oliver. mums!

I morgon är det ju fredag och det välkommnar jag verkligen!, är ju ledig i helgen och det skall bli så skönt efter att ha jobbat hela förra helgen. Hoppas verkligen på bra väder också så man kan få lite soltimmar, har ju vart lite sparsamt med sådana... Så i morgon kväll ser jag fram emot gott grillat och ett glas rött ute på altanen, låter inte så dumt!

%C3%84r%20LCHF-dieten%20d%C3%B6dlig?

I morse så var det en debatt i tv4s nyhetsmorgon, klicka ovan för att kika på klippet. Dem pratar om någon studie som gjorts på uppdrag av vissa storföretag som vill påvisa att kolhydrater inte är farligt och att en ökad köttkonsumtion ökar risken för stroke. Ja ni kan ju kika själva. Som vanligt när det diskuteras lchf i tv så baseras diskusionen på någon difus studie som har tolkats på ett eller annat sätt och allting blir ganska fjantigt eftersom medias bild av lchf är en person som äter fläskfile till frukost, entrecote till lunch och oxfile till middag. Jo självklart bearnaisesås till alltsammans. Medans sanningen är att ja tror dem flesta som äter lchf äter betydligt mer grönsaker och fisk tex än genomsnittet.

Nej nu skall jag kika på fotbollen, ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar