tisdag 6 november 2012

Grillad korv med zucchinipasta och pesto


Det här är en jättebra rätt att plocka fram när tiden är knapp. Jag slutade kl 18 idag och klockan hinner springa iväg innan man är hemma med barn och allt. Finns inte så mycket tid att spela på, maten måste gå fort! Camilla gjorde iordning peston på förmiddagen idag så den var klar, resten är en baggis. Zucchinipastan rivs med långa drag på ett rivjärn. Koka sedan upp och låt dra under lock ett par minuter. Häll av och rör ner lite riven parmesanost och salt. Korven steker jag i grillpanna med rapsolja och smör.

Klicka här för att komma till receptet på peston. Peston blandade jag ihop med pastan vid servering. Man kan också servera den vid sidan om eller blanda ihop alltsammns.


Nu sitter jag och myser i tv soffan! Champions league kväll idag och det är heligt i det här huset. I morgon jobbar jag sen kväll men dagen startar tidigt ändå eftersom Elsa skall in till sjukhuset och visa upp halsen än en gång. Hon har ju problem med sina halsmandlar stackarn.

Ha en skön kväll på er! /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar