onsdag 7 november 2012

Torsk i ugn med en tvist


God kväll på er! Onsdag redan, den här veckan går fort. Kan ju bero på att det har varit fullt upp hela veckan, börjar bli dags att varva ner. Det gjorde vi redan idag genom att lyxa till med en fika på stan med mormor efter jobbet. Sen åkte jag och barnen hem och lagade mat och idag blev det en riktig klassiker. Var in och kikade innan jag började skriva det här inlägget och den här receptet är det mest besökta sen vi börja blogga. Jag förstår varför, nästan alla vill äta mer fisk och det här är lätt att göra och väldigt gott. Det var genom den här rätten som jag lärde mig att äta fisk och det är jag glad för. Nu när vi kör med veckomatsedel så planerar vi alltid in en fisk- eller skaldjurrätt varje vecka. Tvisten i det här klassiska recepetet är riven pepparrot, hade i 4 matskedar, men vill man ha tydlig smak av pepparrot så skulle jag nog rekommendera 6-7 matskedar. Ha bara pepparroten på fisken när du saltar och pepprar den. Klicka här för att komma till receptet. Vill man ha en lyxa till skulle man kunna ha räkor, det skulle nog var jättegott också, då skulle det lätt bli en helgmaträtt.


Har gått och blivit förkyld, vilket är väldigt ovanligt nuförtiden, så nu missar jag massa träning. Förkylningen var värst i helgen och början på veckan, känner att det börjar gå åt rätt håll och jag börjar bli träningssugen, så det det får nog bli styrka imorgon, ingen idé att köra kondition.
Idag var ju Elsa på läkarbesök och nu väntar en operation, halsmandlar som ska hyvlas?!, tydligen har de nästan helt slutat att ta bort hela halsmandlar istället hyvlas det, ska tydligen vara lindrigare. Sen ska polyper bakom näsan tas bort och har hon vätska bakom öronen som ska ut, eventuellt blir det rör i öronen. Tur att hon är en tuff tjej som inte är rädd för läkare eller sjukhus, hon tycker att det är spännande med sjukhusbesök, hoppas hon känner lika efter den här operationen. Inom två månader ska det bli av.

Ha en trevlig kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar