torsdag 6 december 2012

Matdagbok dag 6

Matdagbok dag 6

Camillas dag:
Till frukost blev en kanelomelett gjord på 2 ägg. Och till det turkisk yoghurt och hallon. När man försöker viktminska tycker jag man ska hålla sig ifrån bär och turisk yoghurt så mycket som det går, blir väldigt lätt lite för mycket kolhydrater, men en gång i veckan är inga problem.


          Till lunch blev det kasslergratäng, åt lite mer än på bilden.

På kvällen var vi ut och åt, något som nästan alltid går bra, men se upp för redningar i såser och sötningar, det är ju socker i det mesta. Fråga  vad som är i och välj bort. Nu pratar vi om man vill vara superstrikt och viktminska, annars är det ingen större skada skedd om det händer ibland. Jag åt Kalvfilé, sallad och kantarellsås. Total mängd vatten under dagen 2 liter.
Kvällssnacks blev grönkålschips, en ölkorv och en skiva breiost.

Jimmys dag

Min dag började med tre stekta ägg, bacon och kaffe. Ungefär som en frukost brukar kunna se ut för mig.

Lunchen sedan åt vi tillsammans så det vart alltså kasslergratäng även för mig. På kvällen sedan så var jag tvungen att ändra mitt menyval medans alla satt och väntade, jag vart stressad och missade helt att säga till att jag inte ville ha någon potatis! Det vart helt enekelt en fuskdag för mig. Jag åt fläskfile & bearnaisås. Till maten drack jag två glas vin och efter maten drack jag en pilsner.

På kvällen sen åt jag precis som Camilla grönkålschips, ölkorv och ett glas vin.

Jag åt ju som sagt en del kolhydrater idag men det gör jag ibland utan att det påverkar mig. Jag är viktstabil och jag har sådan disiplin att jag kan äta sådant utan att det rubbar mina vanliga matvanor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar