fredag 28 oktober 2011

LCHF Bounty

Här kommer mitt fredagsfika. Kokosbollar doppade i choklad. De blev jätte goda. Vackra kan man verkligen inte påstå att de blev, men sen är jag ingen expert på att baka. Jag har för dåligt tålamod när det kommer till småpill. Jag gjorde extra mycket eftersom vi var många, men receptet är till ca 15-20st.


LCHF Bounty



  • 50 gram kokosfett

  • 1 dl extra creamy kokosmjölk

  • 1 dl grädde

  • 200 gram kokos

  • 200 gram choklad

  • Agave sirap eller sötningsmedel

Smält fettet, blanda i kokosmjölk, grädde och kokos i kastrullen och värm. Smaka av med Agsirap eller sötningsmedel, jag hade i lite agave sirap. Häll kokossmeten i plastpåse och kyl i kylskåp i 1 timme. Ta fram smeten och forma till önskad form, lägg sedan i frysen i 1 timme. Smält sedan choklad och doppa bollarna i chokladen. Förvara i kylen.







Ekologiskt kokosfett, extra creamy kokosmjölk o agve sirap

Äntligen fredag och en hel ledig helg framför oss. Nu vankas det snart kvällsmat, en köttbit och en fräsch sallad, blir gott!

Ha en mysig fredag kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar