måndag 19 december 2011

Frukost & ledighet

Oj va trött jag var i morse!. Hade svårt att somna in igår, man blir helt speedad när man spelar innebandy så sen på kvällen. Tar ett tag att varva ner. Men nu är det en ny dag och nya tag, ska snart bege mig ut med barnen och skotta snö. Ligger väl ca 1,5 dm på backen trotts att jag skottade igår när jag kom hem och det snöar fortfarande, men det är bara att gilla läget. Sen ska vi sticka iväg och köpa en julgran och klä den till barnens stora förtjusning. Senare på eftermiddagen när Camilla kommer hem så kommer även svärföräldrarna över och skall gratta mig i efterskott, blir trevligt!

Igår kväll började jag kika på #kjell 5000 på svt play, helt galet program! Kjell Eriksson åker landet runt och skall hälsa på alla sina 5000 facebook kompisar som han inte har en aning om vilka dem är. Kan jag rekomendera. http://svtplay.se/v/2632404/kjell5000/del_4_av_10_hjalpa_till

Till frukost idag slängde jag ihop en äggröra på 3 ägg och 1 dl grädde. Enkelt att göra. Hetta upp en stekpanna, släng i en klick smör och kläck i äggen och grädden. Rör hela tiden med en träslev till det blir till en röra, salta och peppra efter smak. Klart! Till det åt jag rostat sesam och linförbröd med smör och hyvlad cheddarost på. En kopp kaffe på det så är frukosten komplett.


Skall försöka njuta av min lediga dag trotts att den kommer gå i ett vansinnigt tempo då jag har agendan fullproppad! Nästa lediga dag blir Juldagen (ja, jag jobbar julafton) så inget jullov här hemma inte. Ha en bra dag /Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar