torsdag 12 april 2012

Rester



Slutade kl 18 idag och Camilla jobbar kväll så det vart inget långkok till middag idag direkt, klockan hinner bli ganska mycket innan man är hemma med barn och allt. Vi brukar vara väldigt flitiga med att spara rester och det mesta äts faktiskt upp antingen till lunch på jobbet eller vid en klämmåltid som denna när man helt enkelt inte har tid att laga mat. Om man inte hade ätit lchf hade man kanske svängt in på en "drive in" eller plockat upp en pizza på vägen hem, men det går ju inte. Det här är vad vi hade i restväg i kylen idag, grillade chorizo korvar och janson. Det satt faktiskt riktigt fint!

Nu sitter jag och kikar på sm finalen i ishockey och surplar i mig kaffe. Till min stora besvikelse klarade färjestad inte av att ta sig till final i år men det blir fler gånger!

I morgon jobbar jag min sköna kortdag, det var länge sedan nu men i morgon är det dax igen! Slutar kl 13 och då tar jag helg. Ska bli superskönt och hoppas på hyggligt väder. Det skall vårstädas lite i garaget och källaren tänkte jag, annars blir det nog en relativt lugn helg med matlagning och mys med familjen.

Ha en go kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar