onsdag 23 maj 2012

Aktiv morgon



Underbar dag idag med kanonfint väder! Jag började dagen med en tallrik turkisk, keso och hallon. Sedan packade jag ner barnen i barnvagnen och prmenerade i kanonvädret till dagis. Efter det tog jag en lång promenad innan jag kom hem och slängde ihop lite lunch. Det vart Zucchinipasta med grillad korv till, klicka här för receptet. Superbra lunch man kan slänga ihop när man har lite ont om tid.

Önskar verkligen att jag var ledig idag när vädret är så bra men vi får hoppas att det är lika fint i morgon när jag har min lediga dag. Men nu måste jag ta en snabbdusch och sedan promenera till jobbet där jag tillbringar resten av kvällen och stämplar ut först 22.30 ikväll! Hoppas på en rolig arbetsdag med många trädgårdssugna kunder en dag som denna!


När vi stack ut näsan i morse så såg vi att körsbärsträdet har börjat blomma! Då får man sommarfeeling. Måste verkligen hålla koll på trädet iår för man måste vara snabb om man vill smaka några bär innan fåglarna tar dem. Precis när dem mognat brukar det komma en fågelsvärm och totalt rensa trädet på allt efter bara ett par timmar! Helt sjukt, så vi har inte ätit några körsbär på ett par år men iår ska vi fanimej överlista dem på något sätt :)


Ni kanske minns att vi haft avloppsbyta på gården förra veckan och jag vart riktigt paff idag när jag fick se detta! Borlänge energi har varit här och sått nytt gräs och det hade jag inte räknat med utan planerat att jag skulle få göra själv. Riktigt positivt överraskad, bra jobbat där.

Nej nu måste jag sätta fart, ha en grym dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar