onsdag 23 maj 2012

Kanelomelett+kokosolja=sant

Nu tror jag att jag hittat världens bästa frukost, god och grymt mättande. Den godaste frukosten är såklart fortfarande kesoplättar, men om man verkligen vill hålla sig mätt länge så kan rekommendera Kanelomelett stekt i kokosolja, låter kanske lite skumt, men för mig som inte tycker om ägg är det perfekt. Kom på igår att jag skulle testa att steka omeletten i kokosolja, på så sätt får man kokossmak också, mums! Gillar du ägg så funkar det ju såklart med helt vanlig omelett. Imorse vid strax efter 8 åt jag en kanelomelett med turkisk yoghurt och hallon och när jag hade promenerat hem efter jobbet var klockan 14 och då var jag fortfarande inte hungrig. Så vill du gå ner i vikt och hålla dig mätt länge, så är omelett bra grejer.

Kokosolja från Kung Markatta köpt på ICA Maxi

Jag och barnen har haft en jättemysig eftermiddag, gick och hämtade dom vid dagis och sen gick vi till en lekpark och de fick leka och så fikade vi. Underbart väder vi har! Börjar bli dags för matlagning, men först ska jag njuta i några minuter i min älskade badenbaden. / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar