söndag 20 maj 2012

Grill x2 och öronvärk

 Den här dagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Hade tänkt att vi skulle ta en långpromenad hela familjen och packa med oss picknick, men imorse när Elsa skulle borsta tänderna så började hon att störtgråta, helt otröstlig var hon. Öronvärk, stackarn, tyckte så synd om henne, hade jätte mycket problem själv med öronen när jag var liten, så jag vet hur grymt ont det gör. Efter mycket om och men, ipren, nässpray och mys i soffan så somnade hon till slut. Vaknade och hade feber, men öronvärken hade nästan gett sig helt. Får se hur natten blir och hur det är imorgon. Jag och Vincent har iallafall varit ute och rört på oss, tog en långpromenad till stan. Vincent har ju en förmåga att prata så jag hade full underhållning med honom i vagnen. När jag inte svarade på allt han sa så sa han åt mig:
-Men PRATA då, mamma! Du kan börja med att säga Vincent och sen kan du fråga mig något.
Sagt av en snart 4-årig pratkvarn. Han och jag är rätt olika, jag uppskattar nästan alltid tysnad, tycker att det är grymt underskattat.
Dagens kvällsmat blev en grillad köttbit, sparris, lök och champinjoner och en bea-sås. Gott som alltid, kan inte tröttna på grillat.

Dagens lunch blev grillad grillhaloumi och lök. God och mättande lunch. Dåligt med protein, men det funkar på en lunch tycker jag, höll mig mätt länge.
Nu har jag fått sällskap av en Elsa som inte kan sova, hon har som tur är inte ont i öronen, utan kan nog inte sova för att hon har sovit middag. Så nu ska vi ta och mysa lite i soffan medans Jimmy är och spelar innebandy. Ha en trevlig kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar